شامپوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 15 تير 1398
بازدید : 19
نویسنده : admin

 

يك شامپو چه مي‌‌كند؟

غده‌هاي پوست بدن انسان نوعي ماده چرب به نام سبيوم را در خود ذخيره مي‌كنند. اين مواد چرب از پوست آزاد شده و روي ساقه موها را مي‌پوشانند و ماهيت چسبناك آنها باعث جذب هرگونه آلودگي و ميكروب موجود در هواي اطراف سر مي‌شوند. شامپوها اين ميكروب‌ها و آلودگي‌ها را از موها پاك مي‌كنند و براي رسيدن به نتيجه بهتر، با استفاده از تكنولوژي و دانش جديد، به شامپوها مواد درخشان‌كننده مي‌افزايند. گاهي اوقات مواد افزودني به شامپوها، سلامت موها را به خطر مي‌اندازند. و شما بايد هنگام انتخاب شامپو، سالم‌ترين آنها را انتخاب كنيد.

روش‌هاي استفاده از شامپو

شامپو نوعي محلول است كه براي تميز كردن بخش خارجي موها مورد مصرف قرار مي‌گيرد. مواد تشكيل‌دهنده آن به كف سر مي‌رسند و از آنجا به ريشه موها نيز رخنه مي‌كنند. بهتر است هيچگاه شامپوهاي مختلف را روي سر خود امتحان نكنيد؛ زيرا مواد شيميايي خاص كه در انواع شامپوها وجود دارند، ممكن است با هم وارد واكنش شوند. دليل واقعي ريزش موهاي‌تان را بيابيد و به فكر تغيير شامپو نباشيد.

در واقع ريزش موها نبايد باعث تغيير شامپو شود. اگر موهاي‌تان چرب است نبايد از شامپوهايي كه مواد پاك‌كننده قوي دارند، استفاده كنيد؛ بلكه بهتر است شامپوهاي ملايم را به كار ببريد. استفاده مرتب از شامپوهاي ملايم و ساده موهاي‌تان را از چربي‌ها و آلودگي‌ها پاك خواهند كرد. اگر موهاي معمولي داريد، درصدد يافتن شامپويي باشيد كه از ايجاد خارش كف سر جلوگيري كند. يك شامپو با مواد پاك‌كننده و مرطوب كننده براي موهاي حساسي كه سريع دچار خارش مي‌شوند، بهتر است. اگر موهاي‌تان خشك هستند، از شامپويي استفاده كنيد كه مواد پاك‌كننده نداشته باشد. هرگونه شامپويي كه رطوبت موهاي‌تان را حفظ كرده و خشكي آن را تشديد نكند، براي شما مناسب‌تر است.

ويژگي‌ها

به طور كلي يك شامپوي خوب بايد سه ويژگي اصلي داشته باشد: 1) پاك‌كننده باشد 2) تثبيت كننده باشد. 3) نرم‌كننده باشد. آن را امتحان كنيد. يك شامپوي مناسب را كه اغلب مردم تأييد مي‌كنند، انتخاب و يك دوره از آن استفاده كنيد. براي دانستن اينكه چه نوع شامپوهايي واقعاً براي موهاي شما مناسبند، بايد براي مدت طولاني‌تر از آنها استفاده كنيد؛ چرا كه با يك يا دو بار مصرف، تأثير آن روي موها مشخص نمي‌شود. به تمام اجزاي طبيعي موجود در شامپو توجه كنيد. برخي از اين اجزا به جاي آنكه براي موها مفيد باشند، بيشتر مضر هستند. از مصرف شامپوهايي كه حاوي سولفات لاوريل سديم يا SLS هستند و شامپوهايي كه PEG دارند، خودداري كنيد؛ زيرا ايجاد حساسيت پوستي مي‌كنند. شامپوها بايد هم به طور طبيعي موهاي شما را زيباتر كنند و هم موجب سلامت آنها شوند.

انتخاب شامپوي مناسب

اگر دچار مشكلاتي از قبيل شوره سر، تحريك‌پذيري پوست سر، الكتريسيته موها، خشكي و شكنندگي و برخي مشكلات ديگر هستيد، مي‌توانيد از طريق انتخاب شامپوي مناسب اين مشكلات را برطرف كنيد؛ مثلاً افرادي كه شوره سر دارند، بايد از شامپو ضدشوره استفاده كنند. افرادي كه موهاي‌شان دائم دچار الكتريسيته مي‌شود و اين حالت اذيت‌شان مي‌كند، بايد از شامپوهاي آبكشي استفاده كنند و افرادي كه موهاي خشك و پوست سر حساس دارند بايد از شامپوهاي ملايم استفاده نمايند. گاهي اوقات بعد از شامپو زدن موها، لازم است از نرم‌كننده موي سر نيز استفاده شود تا حالت‌دهندگي موها بيشتر و موها نرم‌تر شود. نرم‌‌كننده‌ها باعث تقويت پوست سر مي‌شوند و يك لايه محافظتي روي پوست سر ايجاد مي‌كنند. نرم‌كننده موي سر از درهم پيچيدن و گره خوردن موها در يكديگر جلوگيري مي‌كند و در ضمن الكتريسيته سالكن موها را از بين برده و يا كاهش مي‌دهد. برخي از موها بسيار شكننده و آسيب‌پذيرند. در چنين مواقعي بايد از شامپوهاي مرطوب‌كننده استفاده كرد. فهرست اجزاي تشكيل‌دهنده شامپو را مورد توجه قرار دهيد.

اجزاي تشكيل‌دهنده شامپو:

پاك‌كننده‌ها كه مهم‌ترين و اصلي‌ترين اجزاي شامپوها به شمار مي‌روند.
تقويت‌كننده‌ها حالت‌دهنده‌ها شفاف‌كننده‌ها مواد تنظيم‌كننده غلظت
اسانس و رنگ موادي كه از رسوب املاح سخت روي موها جلوگيري مي‌كنند.

منبع:shebreh



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان vers و آدرس verst.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com